Skip to main content

Dokument informacyjny

Zgodnie z obowiązkiem wynikającym z art. art. 9 ust.1 pkt 2 ustawy z dnia 15 grudnia 2017 r. o dystrybucji ubezpieczeń (Dz.U. z 2017 r., poz. 2486, ze zm.) niniejszym przekazujemy następujące informacje.

I. INFORMACJA O AGENCIE UBEZPIECZENIOWYM

Sparta Services Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Warszawie (01-797), przy ul. Powązkowskiej 15, KRS: 0000629336, NIP: 5311694823 jest Agentem Ubezpieczeniowym (dalej: Agent).

II. INFORMACJE O WPISIE DO REJESTRU AGENTÓW UBEZPIECZENIOWYCH

Agent wpisany jest do rejestru pośredników ubezpieczeniowych, prowadzonego przez Komisję Nadzoru Finansowego z siedzibą w Warszawie, przy ul. Pięknej 20, 00-549 Warszawa pod numerem: 11231986/A

W celu sprawdzenia wpisu należy na stronie internetowej https://rpu.knf.gov.pl w polu „Rodzaj podmiotu” wybrać wartość „Agent” oraz kliknąć przycisk dalej. Następnie w oknie wyszukiwarki należy wypełnić co najmniej jedno pole np. wpisując numer agenta tj. 11231986/A oraz zaznaczyć opcję „Nie jestem robotem” i kliknąć przycisk „Szukaj”.

III. INFORMACJE O ZAKŁADACH UBEZPIECZEŃ

Agent prowadzi działalność agencyjną na rzecz następujących zakładów ubezpieczeń:
1. InterRisk TU SA Vienna Insurance Group,
2. Compensa TU SA Vienna Insurance Group,
3. TUiR WARTA SA,
4. TUnŻ WARTA SA,
5. STU ERGO Hestia SA,
6. Generali TU SA,
7. Generali Życie TU SA,
8. LINK4 TU SA,
9. PZU SA,
10. PZU Życie SA,
11. UNIQA TU SA,
12. UNIQA TU na Życie SA,
13. TUiR Allianz Polska SA,
14. Inter Partner Assistance SA Oddział w Polsce,
15. TUZ TUW,
16. Helvetia Global Solutions Ltd., reprezentowany przez Wagas S.A.
17. Balcia Insurance SE Spółka europejska Oddział w Polsce
18. Defend Insurance Sp. z o.o.
19. Insurance Joint-Stock Company DallBogg: Life& Health

IV. INFORMACJE O CHARAKTERZE WYNAGRODZENIA

Z tytułu wykonywania czynności agencyjnych Agent i osoby fizyczne wykonujące czynności agencyjne otrzymują wynagrodzenie prowizyjne. Koszty wynagrodzenia uwzględnione zostały w składce ubezpieczeniowej. Z tytułu wykonywania czynności agencyjnych honorarium od klienta nie jest pobierane.

V. INFORMACJA O POSIADANYCH AKCJACH ALBO UDZIAŁACH
Agent nie posiada żadnych akcji albo udziałów zakładu ubezpieczeń uprawniających do głosów na walnym zgromadzeniu. Żaden zakład ubezpieczeń nie posiada akcji lub udziałów Agenta.

VI. INFORMACJA O MOŻLIWOŚCI ZŁOŻENIA PRZEZ KLIENTA REKLAMACJI, WNIESIENIA SKARGI ORAZ POZASĄDOWEGO ROZWIĄZANIA SPORÓW
Agent oraz osoby fizyczne wykonujące czynności agencyjne w jego imieniu przyjmują reklamacje, skargi lub zażalenia skierowane do Zakładów Ubezpieczeń, a także reklamacje, skargi i zażalenia skierowane do Agenta w zakresie nie związanym z udzielaną ochroną ubezpieczeniową.

Reklamacja, skarga lub zażalenie mogą być złożone w formie:

  1. pisemnej – osobiście albo przesyłką pocztową w rozumieniu ustawy Prawo pocztowe, na przykład pisząc na adres: Sparta Services sp. z o.o. ul. Powązkowska 15, 01-797 Warszawa,
  2. elektronicznej – wysyłając e-mail na adres biuro@spartaservices.pl.

Agent przekazuje reklamację, skargę lub zażalenie do odpowiedniego podmiotu rozpatrującego reklamację, skargę lub zażalenie albo rozpatruje je samodzielnie jeżeli ich zakres nie jest związany z udzielaną ochroną ubezpieczeniową. Podmiot rozpatrujący udziela odpowiedzi, bez zbędnej zwłoki, jednak nie później niż w terminie 30 dni od dnia ich otrzymania, z zastrzeżeniem zdania kolejnego. W szczególnie skomplikowanych przypadkach, uniemożliwiających rozpatrzenie reklamacji, skargi lub zażalenia i udzielenie odpowiedzi w terminie 30 dniu podmiot rozpatrujący przekazuje osobie, która złożyła reklamację, skargę lub zażalenie informację, w której: wyjaśnia przyczynę opóźnienia, wskazuje okoliczności, które muszą zostać ustalone dla rozpatrzenia sprawy oraz określa przewidywany termin rozpatrzenia reklamacji, skargi lub zażalenia i udzielenia odpowiedzi, który nie może przekroczyć 60 dni od dnia otrzymania reklamacji, skargi lub zażalenia.

Odpowiedź na reklamację, skargę lub zażalenie zostanie dostarczona osobie, która ją złożyła, w postaci papierowej lub za pomocą innego trwałego nośnika informacji, z tym że odpowiedź może być dostarczona pocztą elektroniczną wyłączne na wniosek osoby, która złożyła tę reklamację, skargę lub zażalenie.

Osobie fizycznej, która złożyła reklamację przysługuje prawo wniesienia do Rzecznika Finansowego wniosku dotyczącego: nieuwzględnienia roszczeń w trybie rozpatrywania reklamacji, niewykonania czynności wynikających z reklamacji rozpatrzonej zgodnie z wolą tej osoby w terminie określonym w odpowiedzi na tę reklamację.

Reklamacje, skargi i zażalenia rozpatrywane są przez podmioty, które są właściwe ze względu na przedmiot sprawy.

Reklamacje uregulowane są w ustawie o rozpatrywaniu reklamacji przez podmioty rynku finansowego i o Rzeczniku Finansowym oraz w ustawie o dystrybucji ubezpieczeń.

Agent przewiduje możliwość pozasądowego rozwiązywania sporów. Podmiotem uprawnionym w rozumieniu ustawy o pozasądowym rozpatrywaniu sporów konsumenckich, właściwym dla Agenta do pozasądowego rozpatrywania sporów, jest Rzecznik Finansowy, którego adres strony internetowej jest następujący: www.rf.gov.pl.

Ubezpieczającemu, ubezpieczonemu i uprawnionemu z umowy ubezpieczenia, będącemu konsumentem, przysługuje prawo zwrócenia się o pomoc do Miejskich i Powiatowych Rzeczników Konsumenta. W przypadku umowy zawieranej za pośrednictwem Internetu, konsument ma prawo skorzystać z pozasądowego sposobu rozstrzygania sporów i złożyć skargę za pośrednictwem platformy internetowego systemu rozstrzygania sporów (Platforma ODR) zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady nr 524/2013 z dnia 21 maja 2013r.,
adres: http://ec.europa.eu/consumers/odr/.