Skip to main content

Informacja dotycząca przetwarzania danych osobowych klientów Sparta Services spółka
z ograniczoną odpowiedzialnością siedzibą w Warszawie oraz osób reprezentujących klientów


[Administrator]

Administratorem danych osobowych jest Sparta Services sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie (01-797), ul. Powązkowska 15, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy w Warszawie, XIV Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000629336, NIP: 5311694823, REGON: 365032320 („Spółka”).

Ze Spółką można kontaktować się listownie na wskazany wyżej adres siedziby lub mailowo pod adresem e-mail: iodo@sprataservices.pl

[Zakres podmiotowy informacji]

Niniejsza informacja dotyczy przetwarzania przez Spółkę danych osobowych następujących kategorii osób:

  • klientów Spółki będących osobami fizycznymi („Klienci”),
  • osób reprezentujących Klientów – zarówno będących osobami fizycznymi, jak i będących osobami prawnymi lub jednostkami organizacyjnymi nieposiadającymi osobowości prawnej („Przedstawiciele”).

[Źródło pozyskania danych]

Dane osobowe są pozyskiwane bezpośrednio od Państwa lub od klienta, w imieniu którego Państwo występują. Spółka przetwarza dane Przedstawicieli w następującym zakresie: imię, nazwisko, adres email, numer telefonu, fakt współpracy z danym klientem, a w przypadku reprezentowania klienta przy zawieraniu umowy – również rodzaj umocowania i pełnioną funkcję.

[Cel i podstawa prawna przetwarzania danych osobowych]

Spółka przetwarza dane osobowe Klientów w następujących celach i na następujących podstawach prawnych:

  1. w celu świadczenia na Państwa rzecz usług pośrednictwa ubezpieczeniowego, w tym dopasowania i przedstawienia Państwu aktualnej oferty usług ubezpieczeniowych podmiotów, z którymi współpracuje Administrator – na podstawie art. 6 ust. 1 lit. b) Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE („RODO”), z uwagi na to, iż przetwarzanie danych jest niezbędne do zawarcia i wykonywania ustnej umowy świadczenia usług pośrednictwa ubezpieczeniowego zawartej pomiędzy Państwem a Administratorem;
  2. w celu dokonania rozliczenia wynagrodzenia z instytucjami prowadzącymi działalność ubezpieczeniową i reasekuracyjną, z którymi zawarli Państwo umowę za pośrednictwem Administratora, co stanowi prawnie uzasadniony interes Administratora (art. 6 ust. 1 lit. f RODO);
  3. w celu realizacji obowiązków prawnych ciążących na Spółce dotyczących m. in. prowadzenia rachunkowości i dokumentacji księgowej (art. 6 ust. 1 lit. c) RODO w związku z przepisami prawa podatkowego i ustawy o rachunkowości);
  4. w celu obrony przed ewentualnymi roszczeniami, jakie mogą wystąpić w związku ze świadczeniem przez Administratora usług na Państwa rzecz, co stanowi prawnie uzasadniony interes Administratora (art. 6 ust. 1 lit. f RODO).

Spółka przetwarza dane osobowe Przedstawicieli w następujących celach i na następujących podstawach prawnych:

  1. w celu zawarcia i wykonywania umowy zawartej pomiędzy Spółką a klientem, w imieniu którego występuje Przedstawiciel, w tym w celu weryfikacji uprawnienia do reprezentowania tego podmiotu przy zawieraniu umowy oraz w celu bieżących kontaktów na potrzeby realizacji umowy, co stanowi prawnie uzasadniony interes Spółki zgodnie z art. 6 ust. 1 lit. f) RODO;
  2. w celu ustalenia, dochodzenia i obrony roszczeń, co stanowi prawnie uzasadniony interes Spółki zgodnie z art. 6 ust. 1 lit. f) RODO.

 

[Okres przechowywania danych osobowych]

Państwa dane osobowe są przechowywane przez Administratora przez czas świadczenia usługi pośrednictwa ubezpieczeniowego oraz przez cały okres obowiązywania produktu ubezpieczeniowego, a następnie do upływu okresu przedawnienia roszczeń lub do upływu okresu obowiązkowego przechowywania danych zgodnie z właściwymi przepisami prawa.

[Obowiązek lub dobrowolność podania danych]

W przypadku podania danych bezpośrednio przez Klienta lub Przedstawiciela jest to dobrowolne, ale niezbędne do realizacji powyższych celów.

[Odbiorcy danych]

Odbiorcami danych osobowych są:

  1. upoważniony do tego personel Spółki,
  2. podmioty przetwarzające dane osobowe na zlecenie Spółki, na podstawie zawartych umów powierzenia, dla wypełnienia celów, dla jakich dane te są zbierane (w szczególności podmioty dostarczające rozwiązania IT oraz świadczące usługi IT i wsparcia technicznego, podmioty świadczące obsługę księgową, prawną),
  3. instytucje rynku ubezpieczeniowego, których produktami i usługami jesteście Państwo zainteresowani,
  4. banki, kurierzy, operatorzy pocztowi,
  5. podmioty upoważnione na podstawie przepisów prawa.

Spółka nie zamierza przekazywać danych osobowych poza Europejski Obszar Gospodarczy („EOG”).  W przypadku, gdyby w przyszłości konieczne było przesyłanie danych osobowych poza EOG, może to nastąpić wyłącznie z zastosowaniem odpowiednich zabezpieczeń, stosownie do rozdziału V RODO. Takimi zabezpieczeniami są w szczególności decyzja Komisji Europejskiej o zapewnianiu przez dane państwo trzecie adekwatnych zabezpieczeń danych osobowych lub Standardowe Klauzule Umowne UE. W takich przypadkach możesz zażądać kopii tych odpowiednich zabezpieczeń.

[Przysługujące prawa]

W związku z przetwarzaniem przez Spółkę danych osobowych osobom, których dane dotyczą, przysługują następujące prawa:

  1. żądania dostępu do swoich danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania,
  2. w przypadku, gdy podstawą przetwarzania danych osobowych jest umowa, a dane są przetwarzane w sposób zautomatyzowany – prawo do przenoszenia danych osobowych,
  3. w przypadku, gdy podstawą przetwarzania danych osobowych jest prawnie uzasadniony interes Spółki – prawo do wniesienia w dowolnym momencie sprzeciwu wobec przetwarzania danych osobowych z przyczyn związanych ze szczególną sytuacją danej osoby,
  4. wniesienia skargi do organu nadzorczego, tj. Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.

[Zautomatyzowane podejmowanie decyzji]

Wobec osób, których dane są przetwarzane, Spółka nie będzie podejmowała decyzji opartych wyłącznie na zautomatyzowanym przetwarzaniu, w tym profilowaniu.