Teoretycznie, mieszkanie powinno być jednym z najbezpieczniejszych miejsc pod słońcem. Niestety, do najróżniejszych awarii dochodzi właśnie w domu. W takiej sytuacji nie zawsze masz możliwość, aby wezwać pomoc. Fachowcy nie pracują przecież dwadzieścia cztery godziny na dobę.Chyba że wykupisz assistance domowe. Na czym polega ta usługa ubezpieczeniowa? Kiedy się przydaje? Odpowiedź w dzisiejszym artykule.
Assistance domowe — co to jest
Jest to dobrowolne, a zatem dodatkowe ubezpieczenie, dzięki któremu otrzymasz całodobowe wsparcie specjalistów, praktycznie bez wychodzenia z domu. Zazwyczaj polisa ta jest oferowana jako rozszerzenie polisy mieszkaniowej. Należy jednak zwrócić uwagę, że home assistance znacząco różni się od klasycznego ubezpieczenia mieszkaniowego. W przypadku szkody otrzymujesz bowiem odszkodowanie do trzydziestu dni od zgłoszenia zdarzenia. Zanim otrzymasz rekompensatę, upłynie zatem trochę czasu. W niektórych sytuacjach kilka dni to już problem. W przypadku Assistance domowego, pomoc otrzymujesz natychmiast. Bez względu na, to kiedy doszło do zdarzenia (w nocy, w dni wolne od pracy). A to oznacza, że możesz skorzystać z pomocy przez całą dobę.
Assistance domowe — jak to działa i dlaczego warto
Assistance domowe to usługa interwencyjna. W tym przypadku liczy się czas, zatem należy działać szybko. W jaki sposób zgłosić szkodę? Wystarczy, że skontaktujesz się telefonicznie z asystentem i opiszesz problem. Założeniem home assistance to brak formalności i natychmiastowa pomoc. Awaria to stresująca sytuacja. Przykładowo, kiedy o godzinie dwudziestej trzeciej pojawiają się problemy z instalacją sanitarną i po całej łazience rozlewa się woda, nie wiesz, czy “ratować sytuację” na własną rękę, czy szukać hydraulika. Takiego, który oczywiście odbierze telefon i przyjedzie. Dzięki home assistance ten problem znika. Wystarczy jeden telefon i odpowiedni fachowiec pojawi się w Twoim domu. Ubezpieczyciel bierze na siebie koszty takiej usługi.
Home Assistance w praktyce
Każdy ubezpieczyciel określa indywidualnie, w jakich sytuacjach udzielana jest pomoc w ramach domowego assistance. Możemy jednak wymienić najczęstsze z nich.
Zepsuty sprzęt
Domowe sprzęty psują się w najmniej oczekiwanym momencie. Pralka, lodówka, zmywarka, telewizor, czy odkurzacz — awaria tych sprzętów może skutecznie utrudnić życie. Dzięki domowemu assistance nie musisz tracić czasu na szukanie fachowca.
Włamanie i kradzież
W przypadku włamania i kradzieży możesz skorzystać z nadzoru mienia, jego przechowanie lub przetransportowanie go w bezpieczne miejsce. Pamiętaj jednak, że taka usługa jest ograniczona czasowo.
Awaria instalacji sanitarnych
Zapchany odpływ, pęknięta rura, zepsuty zamek
Tego typu awarie są naprawdę kłopotliwe. Pęknięcie rury może bowiem spowodować zalanie, a uszkodzony zamek może oznaczać kilkugodzinne oczekiwanie przed drzwiami własnego mieszkania. Pakiet home assistance pozwoli Ci uniknąć takich sytuacji.
Pomoc IT
W naszym domu znajduje się coraz więcej sprzętu elektronicznego, laptop, smartfon, telefon komórkowy. Dzięki rozszerzonym wariancie home assistance możesz liczyć na wsparcie IT, czyli krótko mówiąc — naprawę tego typu urządzeń.
Home assistance – na co zwrócić uwagę
Jeśli chcesz skorzystać z assistance domowego, zwróć szczególną uwagę na limity związane z konkretną usługą oraz na, to kiedy polisa ta nie zadziała. Informacje na ten temat znajdziesz w OWU, czyli w Ogólnych Warunkach Ubezpieczenia. Możemy jednak wymienić typowe sytuacje, w których usługa nie zadziała:
- sprzęt jest objęty gwarancją,
- w mieszkaniu prowadzona jest działalność gospodarczą,
- w sprzęcie wykryto wadę fabryczną,
- używanie szkodliwych materiałów,
- próba samobójcza.
Domowe assistance — usługa “na miejscu”
Zastanawiasz się, czy ta usługa ubezpieczeniowa jest dla Ciebie? Jeśli nie znasz sprawdzonego fachowca “na telefon” i nie chcesz zostać z problemem sam/a, home assistance to usługa, dzięki której żadna awaria nie będzie Ci straszna.